.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شيوع بيماري آنفلوآنزاي حاد پرندگان در مازندران

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان نکا گفت: به دلیل احتمال شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در شمال کشور، فروش مرغ زنده در بازار ممنوع است.

به گزارش شمال نیوز محمدحسن مرتاضی در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان، اکنون در برخی از شهرهای مازندران گزارش شده، اما تاکنون در شرق مازندران گزارش نشده و باید از هم‌اکنون در پی چاره و پیشگیری باشیم.
وی اضافه کرد: اکیپ کنترل بر اماکن و مرغداری‌ها فعال شده و تاکنون هیچ گزارشی در این باره از اول سال تاکنون نداشته‌ایم و تنها در سال قبل مواردی در روستای آلوکنده گزارش شده بود که سریعاً اقدام و معدوم شد.
مرتاضی با بیان اینکه دامداران و مرغداران ما حق فروش مرغ و دام کشتار را به‌صورت فله‌ای به افراد ندارند، یادآور شد: مرغ و دام کشتار باید تحویل کشتارگاه صنعتی شود و از این طریق خرید و فروش انجام شود تا آلودگی کمتری را درپی داشته باشد.
مسئول شبکه دامپزشکی نکا ادامه داد: کنترل بر فروش گوشت و مرغ در مراکز فروش نیز انجام می‌شود که در پی بازدیدهای ادواری کارشناسان و بازرسان بهداشتی از مراکز عرضه مقدار 38 کیلوگرم گوشت به دلیل عدم دارا بودن شرایط ارگانولپتیکی (ظاهری) غیرقابل مصرف تشخیص و با هماهنگی مراجع قضایی با تنظیم صورت‌جلسه از چرخه مصرف انسانی حذف شد.
مرتاضی در ادامه افزود: قصابی‌های شهرستان نکا موظفند گوشت مصرفی این شهرستان را از کشتارگاه صنعتی دام تهیه و توزیع کنند و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در صورت مواجه با لاشه‌ای که فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی باشد بر اساس ضوابط و مقررات برخورد می‌کنند.
وی با اشاره به خطرناک بودن بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان تصریح کرد: این بیماری، بیماری مشترک بین طیور و انسان است که خطر انتقال آن به انسان بسیار فراوان و بالاست.
مسئول شبکه دامپزشکی نکا، گفت: ویروس این بیماری در درون آب به مدت 30 روز و در مدفوع پرندگان تا سه ماه باقی می‌ماند که در این مدت ناقل بیماری بوده و بسیار خطرناک است.
این مسئول خاطرنشان کرد: ویروس این بیماری قابلیت انتقال به یک میلیون پرنده را دارد و شهروندان باید هر نوع مورد مشکوکی را در اسرع وقت به دامپزشکی اطلاع دهند.
مرتاضی در پایان از شهروندان شهرستان نکا نیز خواست تا گوشتی را برای مصرف تهیه کنند که ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی بوده و در صورت برخورد با موارد غیربهداشتی مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان نکا با شماره تلفن 01525645098 اطلاع دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 شهريور 1390
همه اش شایعه ای بیش نیست برای اینکه مرغ های محلی را از روستاها جمع کنند و روستاییان را به خاک سیاه بنشانند. خدا لعنت کنه این شایعه پراکن ها را.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.